Els alumnes de de 1r de batxillerat de la matèria optativa de Psicologia han estat per uns dies monitors del CPEE Ventijol (Col·legi Públic d'Educació Especial).
L'activitat, que constava de quatre sessions per grup, es va dur a terme durant el tercer trimestre: tots els dimarts i dijous després de l'hora del pati i coincidint amb l'hora d'esbarjo dels nens del Centre d'Educació Especial. La durada de cada sessió era d'1 hora i en aquell temps els alumnes del Serrallarga proposaven jocs per als nens discapacitats, la majoria d'ells amb trastorns mentals. Marta Perxachs, una de les alumnes participants, ho exposa: "L'activitat es va dur a terme de manera improvisada segons el comportament i facilitats que ens proposaven els nens, tot i que ja portàvem jocs pensats".
Roser Atmetlla, professora del crèdit de Psicologia, ha explicat que l'objectiu de l'activitat era la de "perdre la por o el respecte davant d'aquestes persones, que també són part de la nostra societat". A més, ha comentat que "s'intentarà dur a terme en els propers anys".
En general, els alumnes han valorat l'experiència molt positivament. Farah Gayà, un altra de les participants, ha assegurat que estava molt contenta per "haver pogut tenir una oportunitat com aquesta de conèixer aquests nens i adonar-nos que les coses no són iguals per tothom i que no per ser diferents han de ser discriminats".
El Ventijol és un centre públic especialitzat en el tractament de nens amb diferents discapacitats. Aquests, fins a un edat màxima de 18 anys, romanen escolaritzats en aquest centre, que funciona com un col·legi o institut. Tenen el seu horari, les seves assignatures i la possibilitat, un cop acabada l'etapa escolar, d'entrar al món laboral.
El centre compta amb diferents àrees destinades a tractar aspectes de les discapacitats que els seus alumnes presenten. Un aviari, per relaxar-se; una piscina, per desenvolupar les capacitats motrius; una biblioteca i unes classes reduïdes amb capacitat màxima de 6 persones, per tal que tots rebin el tracte que necessiten; i, fins i tot, un sac de boxa, per desfogar-se, en són exemples.
Esteve Ferrer, Ángela García, Moisés García, 1r batxillerat
L'activitat, que constava de quatre sessions per grup, es va dur a terme durant el tercer trimestre: tots els dimarts i dijous després de l'hora del pati i coincidint amb l'hora d'esbarjo dels nens del Centre d'Educació Especial. La durada de cada sessió era d'1 hora i en aquell temps els alumnes del Serrallarga proposaven jocs per als nens discapacitats, la majoria d'ells amb trastorns mentals. Marta Perxachs, una de les alumnes participants, ho exposa: "L'activitat es va dur a terme de manera improvisada segons el comportament i facilitats que ens proposaven els nens, tot i que ja portàvem jocs pensats".
Roser Atmetlla, professora del crèdit de Psicologia, ha explicat que l'objectiu de l'activitat era la de "perdre la por o el respecte davant d'aquestes persones, que també són part de la nostra societat". A més, ha comentat que "s'intentarà dur a terme en els propers anys".
En general, els alumnes han valorat l'experiència molt positivament. Farah Gayà, un altra de les participants, ha assegurat que estava molt contenta per "haver pogut tenir una oportunitat com aquesta de conèixer aquests nens i adonar-nos que les coses no són iguals per tothom i que no per ser diferents han de ser discriminats".
El Ventijol és un centre públic especialitzat en el tractament de nens amb diferents discapacitats. Aquests, fins a un edat màxima de 18 anys, romanen escolaritzats en aquest centre, que funciona com un col·legi o institut. Tenen el seu horari, les seves assignatures i la possibilitat, un cop acabada l'etapa escolar, d'entrar al món laboral.
El centre compta amb diferents àrees destinades a tractar aspectes de les discapacitats que els seus alumnes presenten. Un aviari, per relaxar-se; una piscina, per desenvolupar les capacitats motrius; una biblioteca i unes classes reduïdes amb capacitat màxima de 6 persones, per tal que tots rebin el tracte que necessiten; i, fins i tot, un sac de boxa, per desfogar-se, en són exemples.
Esteve Ferrer, Ángela García, Moisés García, 1r batxillerat
Imatge: http://www.xtec.es/~aperafit/p/nee/13.jpg
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada