divendres, 16 de gener del 2009

Pau-Joan Hernàndez:

"El que més m'agrada és escriure per a adolescents, perquè em permet el tracte directe amb ells i això em manté l'esperit jove"


El passat dia 26.11.08 va vindre al nostre centre l'escriptor Pau-Joan Hernàndez, autor del llibre L'ombra de l'Stuka, a parlar amb els alumnes de 4t d’ESO, ja que hem llegit la seva novel•la aquest primer trimestre. Al principi l'autor va "trencar el gel" presentant-se i explicant d'on havia sorgit la idea inicial de la novel•la i, en general, de tots els seus llibres. Després, va contestar a unes quantes preguntes dels alumnes. Va explicar moltes coses, però hi va haver unes quantes frases que ens van sobtar a tots, com aquesta: "El que més m'agrada és escriure per a adolescents, perquè em permet el tracte directe amb ells i això em manté l'esperit jove". També ens va explicar que "escriure una novel•la no porta massa temps, el que porta més temps és la idea inicial i documentar-me, però m'ho passo molt bé", va recalcar.

Finalment, també ens va parlar del procés, de com desenvolupa les seves obres: "Al narrar els fets d'una història, en una novel•la, ho has de fer a petites dosis, creant expectació en el lector i donant prou informació dels personatges, que els hi facis interessants, que el lector en vulgui saber més i més coses, d'aquell personatge. Si ho expliques tot de cop, un fet darrera un altre, sense descripcions, sense crear una ambientació, sense que el lector es faci seu el món on es mouen els personatges, tot deixa de tenir interès. Tot ha de tenir el seu perquè, i el lector l'ha de saber trobar. En la mesura de la dificultat a buscar aquest perquè, s'enganxarà o no el lector a la novel•la."

Molts dels alumnes de 4t diuen que ha sigut una experiència positiva, ja que, en aquestes trobades, pots comentar, amb l’autor, tots els dubtes que tinguis sobre la novel•la i això sempre està bé.

Ignasi Navarro, 4t ESO

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada