dimecres, 18 de novembre del 2009

Un nou any a l'Aula d'Acollida


Em dic Madalina Visan però els meus amics em diuen Mady. Vaig néixer l’11 de gener de 1995, a Horezu, que vol dir ‘’arròs’’ en romanès. Vaig arribar a Espanya fa tres anys (2007). Jo no havia pensat mai que aniria a viure a un altre país. Adaptar-me aquí no va ser fàcil, pels idiomes català i castellà. El castellà m’era més fàcil, ja que en sabia una mica; però el català no tant, perquè no sabia ni que existís.
A l’institut, no tenia gaires amics, però quan vaig entrar a l’aula d’acollida, en vaig fer moltíssims. Els professors són molt bons amb mi. Expliquen com déu mana. Els companys són tots estrangers com jo. El que més m’agrada és que es comporten com si fossin els meus germans grans, m’ajuden amb el que no entenc, i jo també faig el mateix, si sé alguna cosa.
El primer any érem uns dinou alumnes. L’any passat van venir de cop quinze alumnes més, en total érem trenta-quatre. A causa de la crisi, alguns han tornat al seu país per sempre. Uns quants han marxat perquè han acabat l’ESO, i uns altres ja no van a l’aula, perquè són uns cracks en llengua catalana.


Madalina Juana Visan

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada