divendres, 4 d’abril del 2008

ROC ARAGONÈS:

"La vela per a mi és un hobby"


Us presentem un tricampió de Catalunya de vela, Roc Aragonès, estudiant de 2n d’ESO. En Roc fa vela i estudia al mateix temps. És un dels alumnes que es beneficia del fet que el nostre centre sigui un IES de Vela.
L’institut de la Vela és un projecte que es va dissenyar el curs 2006/2007 i que consisteix en el fet que els alumnes que ho desitgin puguin compaginar els estudis de l’ESO amb la vela.

Com és que et vas iniciar en aquest esport?
El meu pare navega i el meu avi també. La vela és una tradició familiar.

Amb quina freqüència practiques aquest esport?
Força temps, unes 8 hores cada setmana.

Quants anys fa que fas vela?
Vaig començar a fer vela a partir dels quatre anys, fins als catorze que en tinc ara, són entre nou i deu anys.

Per quins mars has navegat?
Ara per ara, només pel Mediterrani. He estat a Atenes, Itàlia, les illes de Còrsega i Sardenya i a tota la costa de França i Espanya.

Quan vas a competir, hi vas sol o t’acompanyen els teus pares, el teu entrenador o algú altre?
Tinc un entrenador particular i, quan anem a competir, hi vaig amb la resta de la tripulació i el meu entrenador.

Ens pots explicar quina ha sigut la travessia més llarga que has fet?
La més llarga que he fet anava des de Blanes fins a Marsella. Tot plegat, unes 100 milles.

Quins trofeus has aconseguit?
D’ importants, tres. He aconseguit el trofeu de campió de Catalunya de vela llatina, vaig ser el primer classificat en el premi Principat de Girona i en la Dragon World Cup.

T’has proposat algun objectiu per aquest any 2008?
Objectius concrets no, a mi el que em faria més gràcia és tornar a guanyar la Dragon World Cup i disfrutar participant en altres campionats.

I en un futur, hi ha alguna cosa que t’interessaria aconseguir?
No, perquè, a més a més, això de la vela per mi és un hobby. Per a mi, el més important són els estudis.

Punt i final. Gràcies per acompanyar-nos, Roc.
Gràcies a vosaltres.

Cristina Calsina i Anna Framis

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada