dimecres, 6 d’abril del 2011

Joves europeus

Gràcies al Projecte Comenius, els alumnes de l’optativa “Joves Europeus” tenen la possibilitat de viatjar a països europeus i de visitar altres instituts per conèixer diferents cultures. Durant aquest curs, han realitzat tres viatges: a Varsovià, al novembre; a Òxford, al març; i a Budapest, al maig.

Antonio Sosa:  Va ser una experiència inoblidable, ja que vaig arribar a conèixer una llengua que desconeixia i un munt de gent molt agradable. Vàrem fer moltes excursions per tot Varsòvia.El que més em va sorprendre va ser que a Polònia són molt religiosos, i també que per anar a l’institut s’aixecaven a dos quarts de cinc de la matinada.Vaig aprendre algunes paraules i frases simples que allà s’utilitzen sovint, per exemple: Moie oko er spadai.

Iván Rodríguez:  El que em va agradar més va ser el menjar, que era polonès, naturalment. A part de tot això, varem anar a llocs molt interessants, com el Museu de la Ciència de Varsòvia. Era un lloc on hi havia un munt d’activitats interessants per fer i coses per tocar, i allò ens demostrava que per poder passar el temps no fan falta consoles, televisors i ordinadors. També em va encantar conèixer un nou país i aprendre paraules en polonès, encara que la veritat és que era força difícil.

Pol Serra: Hi havia grans diferències entre els instituts. Una era que sempre que arribàvem a l’institut, havíem d'anar a un quartet a deixar la jaqueta i a canviar-nos les bambes. I després anar cap a la classe, i l’altra diferencia era que les classes començaven a les 9, però es podia arribar entre les vuit i les nou perquè tenien un professor assignat per fer diferents jocs.
Vam visitar diferents llocs importants de Polònia: el casc antic de Varsòvia, el Castell real, el barri jueu, i grans escultures del carrer...

Alan Murcia: Es feia de nit molt aviat, per això ens passàvem totes les tardes a casa. La ciutat era molt maca. Tenia molt autobusos, tramvies i un dels edificis més alts del món, amb trenta plantes. Des d'allà dalt hi havia unes vistes impressionants. Vaig viure el viatge com una gran aventura.

Fatu Tarawally: M'ha agradat molt el viatge a Oxford, perquè he conegut un altre país i a persones que no parlen ni espanyol, ni català, ni sarajule. És com si haguéssim anat a un altre món. Aquest viatge el recordarem sempre!

OXFORD

Oxford ha estat la segona mobilitat del Projecte Comenius que hem fet aquest curs. Per a mi, per la Núria Bosch, professora de l’aula d’acollida i per als alumnes de l’optativa que viatjaven era una mica especial. Ara sabreu per què.
A l’optativa “ Els joves europeus” hi participen, des de fa 2 anys, alumnes de l’aula d’acollida. Jo tenia molt clar que aquests alumnes havien de viatjar, s’ho mereixen perquè tenen molt d’interès, i així li ho vaig exposar a la Núria, ja que els coneix molt. Vam decidir que viatgessin la Fatou Karawalli i l’Ibrahim Sidibeh. Per què ells i no els altres? Doncs, perquè ells ja tenen passaport espanyol. Quina alegria van tenir quan els hi vam dir! El dia de la marxa, tots anàvem molt contents. I ells molt més!!
La Fatou va estar allotjada amb una família juntament amb la Carolina Martín. L’Ibrahim i l’Albert Giménez amb una altra; i l’Enrique Amy i la Cristina Sances, en dues famílies diferents.
A l’escola vam fer diferents activitats, sobre tot d’esport. També van fer alguna classe d’anglès molt bàsic. Ens va agradar molt visitar on es van rodar “el menjador i l’arbre” de la pel•lícula d’en Harry Potter. També van fer nous amics “europeus” dels països que participen en el Projecte: polonesos, finlandesos, sicilians, hongaresos i anglesos.
Tots vam arribar a casa molt contents de l'experiència. La Fatou i l’Ibrahim, feliços!