dimecres, 6 de maig del 2009

L’estada a l’empresa al batxillerat


L’alumne que tria fer l’estada a l’empresa al batxillerat ha de fer pràctiques laborals relacionades amb un àmbit acadèmic, durant unes 140 hores. Això li permet convalidar una assignatura de 2n curs. En aquesta estada, se li assigna un tutor de seguiment, que és un professor del centre. L’alumne té un quadernet on va anotant el que fa al llarg de la setmana. La nota final, la posen entre el director de l'empresa i el tutor.

En Moisés Garcia és el primer alumne de batxillerat del nostre centre que ha realitzat aquesta estada. “Sabia que als cicles formatius hi havia unes pràctiques laborals, però pel batxillerat ho desconeixia. La directora i el coordinador de batxillerat m’ho van proposar i vaig acceptar. El meu cas era especial. Sóc l'únic alumne d'humanitats de la meva promoció i tenir un professor per a mi sol en dues matèries, llatí i grec, era un obstacle, per això vaig poder demanar la convalidació.”
En Moi (així és com el coneix tothom) va poder fer les pràctiques a Ràdio Lloret, gràcies a un conveni entre l’institut i l’ajuntament de Lloret de Mar, que és el propietari de la ràdio.
“Jo ja havia col·laborat desinteressadament a la ràdio, perquè vull ser periodista, però aquest estiu vaig poder fer-ho amb un contracte. Estic content d’ haver-ho escollit.”

El proper estiu, alguns alumnes ja han sol·licitat fer l’estada a l’empresa, això els permetrà poder adquirir experiència en allò que volen estudiar.



David Fortes

1 comentari:

  1. Muy bueno, David.

    Por cierto, la chica de la foto es mi amiga Nuria Llopis, de Radio Nacional de España, en Mestalla, el campo del Valencia CF (el micro que llevo es el suyo, je je).

    Un saludo y gracias.

    ResponElimina