divendres, 30 d’octubre del 2009

PROJECTE ERASMUS:

JA FA 7 ANYS



Sabies que des del curs 2003 /2004 s’ha realitzat el projecte Erasmus a l’institut? Sabies que durant els mesos de juny i juliol alguns alumnes de cicles formatius han anat a fer pràctiques a Braunschweig (Alemanya)? Sabies que 8 alumnes alemanyes han vingut a Blanes?
El projecte Erasmus és un programa variat que inclou molts aspectes: apropa l’estudiant a l’entorn geogràfic i a la cultura del país que visita, li permet fer visites culturals en els llocs més emblemàtics de la zona, li facilita aprendre la llengua del país, pot realitzar activitats conjuntes amb els alumnes de l’altre centre i, evidentment, fer les pràctiques en empreses i conèixer el funcionament d’un sistema econòmic diferent del país d’origen.
Participar en aquest projecte té encara un altre avantatge: els alumnes reben un passaport europeu, que és un document que mostra l’itinerari professional del treballador, és a dir, l’experiència laboral en empreses o entitats públiques i especifica els països on s’han realitzat les pràctiques i la durada. També indica quines han sigut les competències professionals desenvolupades durant el projecte i dóna als joves l’oportunitat de treballar a qualsevol país de la Unió Europea.


Frases


“Me ha sorprendido gratamente la cultura y las costumbres de ese país, igual que su gente.”

“Durante mi estancia, he pasado por diferentes sectores de la empresa, normalmente estaba en el departamento de Auditoría de la Calidad, aunque he pasado por el de internacional, el financiero y el de investigación y desarrollo, entre otros.”
Mireia Gómez Mengíbar


“Sinceramente, antes de conocer Alemania pensaba que era un sitio frío y que aunque me gustaba la idea de conocerlo, creía que había otros países más interesantes por ver. Una vez pasada mi experiencia en este país, he descubierto que estaba totalmente equivocada.”

“El programa Erasmus ha hecho que decida seguir estudiando alemán."
Tania García Domínguez


“Valoro positivamente las visitas realizadas cada fin de semana a diferentes ciudades de Alemania. Hemos visitado Berlín, Hamburgo, Hannover, Wolsfburgo, (la fábrica Autostad, Wlokswagen), y un pueblo llamado Goslar.”

“Me han gustado mucho las instalaciones de la escuela de formación BBS2, pues tienen mucho material con el que poder trabajar y aprender.”
Sergi Mateu Coll


“El trato con mis compañeros ha sido muy positivo, todos nos hemos ayudado mucho.”

“La relación con mis responsables ha sido un poco difícil ya que no sabía hablar alemán, solo me podía comunicar en inglés.”
Mª Eugenia Cazalla Cobo


“Alemania nos ha brindado una cogida excepcional. Desde el primer día, tanto el grupo de alumnos de la escuela de acogida como el grupo de profesores nos han tratado de una manera muy abierta. Nos han llevado a conocer las ciudades de los alrededores, hemos organizado cenas con ellos, semanalmente venían a los apartamentos a preguntar sobre el estado del Erasmus y si teníamos alguna queja o duda.”

“Me he quedado sorprendido de la cantidad de material de última generación que tienen en las escuelas técnicas de Alemania. No hay punto de comparación con el material de ninguna escuela de aquí.”
Emili Sánchez Alonso



ALUMNOS ESPAÑOLES

Ariadna Alemany Reniu
M.Eugenia Cazalla Cobo
Xavier Garcia Ribot
Tania García Domínguez
Mireia Gómez Mengibar
Ahmed Ibnou Taleb
Astrid Martínez Serrano
Sergi Mateu Coll
Carlos Rodríguez García
Emilio Vicente Sánchez Alonso
Germán Sánchez Benavente
Víctor Valls Peralbo




ALUMNOS ALEMANES

Mouna Boughanmi
Maroua Boulares
Ann-Kathrin Czybulka
Lisa Doreen Fuchs
Stefanie Holschumacher
Sylwia Magdalena Podyma
Stefanie Pohlai
Elaine Streifthau
Maroua Boulares



Vanessa Álvarez
Maria Corralero

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada