divendres, 30 d’abril de 2010

Intercanvi Blanes-Ardales


Per iniciativa de l'Ajuntament d'Ardales i l'Ajuntament de Blanes, el nostre centre ha participat, per cinquè any, en un intercanvi d'alumnes amb el CEIP Sagrado Corazón de Jesús d’Ardales, província de Màlaga.
A Blanes, els amfitrions han sigut 25 alumnes de 1r d'ESO. El grup d'Ardales estava format per 23 alumnes, tres professors i una mare acompanyant. L'estada ha estat curta, però molt intensa: Visita a Blanes i rodalies (jardí botànic, Caves Montferrant, llotja de peix), recorregut turístic amb l'historiador blanenc Aitor Roger, sopar a la Casa d'Ardales i recepció a l'Ajuntament.
El primer dia, els alumnes ardalencs varen sopar amb les famílies. Un altre dia van visitar Barcelona: el Maremàgnum i l’Aquàrium, les Rambles, la Sagrada Família i el Camp del Barça (tot i que alguns són seguidors del Madrid). Cada dia varen dinar i sopar a l'institut, i la darrera nit varen celebrar una festa molt maca, amb ball inclòs.
Per Setmana Santa, els nostres alumnes van anar tres dies a Ardales. Els professors responsables de l'intercanvi han estat la Marta López, en Quim Chaves i el coordinador de primer cicle, en José Luis Miguel.
A aquesta edat, a tots els nois, siguin d'on siguin, els agrada el mateix: riure, ballar, parlar, cridar i fer nous amics... i això ha estat el que han fet durant els dies que han conviscut, tant a Blanes com a Ardales.



INTERCAMBIO BLANES-ARDALES

Este año hemos participado de nuevo, gracias a la iniciativa del Ayuntamiento de Ardales y el Ayuntamiento de Blanes, en una actividad de intercambio con los alumnos del CEIP Sagrado Corazón de Jesús de Ardales.

Ellos vinieron en diciembre. Cuando llegaron estábamos muy nerviosos porque no sabíamos cómo serían, pero después de jugar un partido de fútbol nos dimos cuenta de que eran muy simpáticos y agradables.

El primer día, después de asistir al acto de bienvenida en la Casa Saladrigas, nos dejaron tiempo libre y después cenamos con nuestra pareja en nuestras casas.

Al día siguiente nosotros tuvimos clase por la mañana, ellos por lo que sabemos, fueron a visitar el jardín botánico, el puerto y las cavas Mont Ferrant. Por la tarde, fuimos en un autobús que no tenía techo a visitar Blanes. Por la noche fuimos a cenar a la Casa de Ardales. Cenamos pollo con patatas y nos lo tuvimos que comer con las manos porque no nos dieron cubiertos (aunque a los chicos nos daba igual).

El último día visitamos algunos lugares de Barcelona: el Camp Nou, las Ramblas, el Acuario, el mercado de la Boqueria y el Maremagnum. En la cena de despedida, volvimos a comer pollo con patatas, pero esta vez con cubiertos. Y cuando acabamos de cenar, celebramos una pequeña fiesta.

En marzo, fuimos nosotros a Ardales. Nos acompañaron Mercè, José Luis, Quim, Yolanda y Marta. Algunos estábamos asustados porque nunca habíamos cogido el avión, pero al mismo tiempo estábamos muy contentos.

Cuando llegamos, los ardaleños nos esperaban con ilusión. Los tres días que estuvimos allí nos lo pasamos fenomenal. Fuimos de excursión en excursión. Estuvimos en: Málaga, las cuevas de Ardales, la fábrica de aceite de Ardales, Ronda…

En definitiva, el intercambio ha sido una experiencia inolvidable que nos encantaría repetir.


Fabio de Angelis, Andrea Garzón, Javier Marín, alumnos de 1º ESO






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada