dimarts, 4 de maig del 2010

Escenari: Venècia



Aquest any, s’ha convocat el 35è concurs literari Josep Pla, a l’institut Frederic Martí Carreras de Palafrugell. Entre els diversos premis que es lliuraven, Ivan Caño Prades, alumne de 2n d’ESO, va guanyar el premi Josep Pla amb la narració “El violoncel de la Lluna Plena”. El relat va ser una proposta d’escriptura de classe de català, en la qual s’havien de posar en pràctica algunes de les tècniques narratives apreses.
Us deixem amb un fragment, per anar fent boca:

“Feia temps que anava per tots els luthiers de Venècia provant violoncels sense trobar-ne cap que em fes el pes. Un perquè era massa brillant, un altre perquè sonava massa sec, perquè li faltava ressonància, perquè li faltava musicalitat... Vaja, que no trobava el que havia de ser l’instrument de la meva vida, fins que, se’m va acudir anar a mirar a la vella botiga dels Apol•lo. En un temps, m’encantava anar al luthier i trobar-me entre tanta música, de fet, en Giovanni va ser qui em va iniciar en la primera de les arts i qui em va deixar tocar per primera vegada un violoncel. Però des de la seva mort, no havia tornat a trepitjar aquella botiga, fins ara.”

Jesús Cruz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada