dijous, 31 de març del 2011

Aula d'Acollida


El curs passat hi havia dues aules d’acollida, però aquest any n’han tret una, per la crisi, i alguns alumnes han hagut d’anar a les classes ordinàries, sense saber parlar bé el català. “Els alumnes que han arribat aquest any provenen majoritàtiament de l’Àfrica, i molts vénen sense escolaritzar”, segons ens ha dit la Núria Bosch. Aquest any els professors han tingut la sort de comptar amb l’ajuda d’una estudiant de pràctiques que ens explica la seva experiència.


Em vaig sentir molt acollida
Em dic Fina i estic estudiant Integració Social, que és un Cicle de Grau Superior. Aquest curs he fet les pràctiques a l’Aula d’Acollida. Quan vaig arribar estava molt nerviosa i una mica espantada, no sabia què havia de fer, com dirigir-me als nens... Sort que tenia la Núria Bosch al meu costat i que em va guiar i animar. També em van donar un cop de mà la Carme Nogué, en Toni Morales i en Jesús Salas. A poc a poc, vaig anar agafant el ritme de l’aula, coneixent-los a tots. Durant aquests mesos hi ha hagut molts canvis, alumnes que ja no necessitaven el reforç de l’aula, altres que han arribat nous, i altres que han tornat al seu país.
Ha estat una experiència molt enriquidora, entre tots han fet que em sentís jo també ben acollida a l’aula. Ja són una part de mi, i ara que ja he acabat les pràctiques els trobaré molt a faltar.


Fina Martínez

Alumnes de l'Aula d'Acollida:

Bakkali, Jihad: El Marroc
Jarra, Mahamadou: Gàmbia
Baragie, Ousaine. Gàmbia
Boykou, Roman: Rússia
Camila Vanesa Cuadra Cataño: L' Uruguai
Dabo, Ibrahima mbay: Senegal
Diallo, Birama: Mali
Drammeh, Fody: Gàmbia
Dukaray, Mahamadou: Gàmbia
Er Rami, Zeneb: El Marroc
Jaiteh, Kausu: Gàmbia
Jaiteh, Kemo: Gàmbia
Mairena, Skarleth: Hondures
Morel Collado Carlos Daniel: República Dominicana
Pastrana Lumany, Lloy Stephen: Les Filipines
Rosca, Cristian: Moldàvia
Sidibeh, Brahem: Gàmbia
Tarawally Baragu, Bintou: Gàmbia
Tarawally Baragy, Fatou: Gàmbia
Touray, Fatpumata: Gàmbia


Ana Lucia Angarita
Oumaima El Kahan

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada