dilluns, 31 d’octubre del 2011

Entrevista a Xavier Amorós

Hem entrevistat en Xavier Amorós, àrbitre de l’ACB.

Creus que avui tindrem la sort de presenciar un partit dur entre Estudiantes i DKV?
Avui serà un partit igualat, ja que els dos equips són un grans del bàsquet i veurem un partit intens.

Què és allò que no et pots oblidar mai abans d’ arbitrar un partit?
Bé, el primordial és no deixar-me res, ja que tots tenim una rutina. Però jo diria que el primordial és concentrar-me amb els meus companys a l’hotel i arribar a l’hora al pavelló.

Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat durant la teva etapa com a àrbitre?
Un anècdota curiosa va ser que en un partit em vaig deixar a casa l’ uniforme que utilitzem, i bé els meus companys arbitraven amb un uniforme i jo amb un altre.

Quin creus que és el partit més important de la teva carrera com a àrbitre de l’ ACB?
He arbitrat molts partits, però jo crec que el partit més important va ser la meva primera final de la Copa del Rei.

Quants partits portes arbitrats?
Diria que actualment en porto 841.

Quina és la tasca més difícil per a tu com a àrbitre de l’ ACB?
El més difícil és prendre decisions, ja que si t’equivoques pots fer malbé un partit, però ho porto amb calma.

Quina creus que és la afició més forta amb què t’has enfrontat?
Aquí a Espanya n’hi ha de molt maques, però per veure les més fortes hauries d’anar a fora d’ Espanya com ara a Grècia o a Turquia.

Et sol afectar la reacció dels aficionats a l’hora de prendre una decisió enmig d’un partit?
El públic és necessari, perquè jo he arbitrat partits a porta tancada i són un avorriment. Però no em sol afectar, ja que les decisions les prenc juntament amb els meus companys.

Quan arbitres un partit et comuniques a través de micròfons amb els teus companys?
És una bona pregunta. No em comunico amb ells, si en portem es perquè algun programa de televisió escolti i retransmeti el que diem entre nosaltres.

Doncs moltes gràcies Xavi!
A tu, però, abans m’agradaria que acceptéssiu aquesta samarreta en record d’ aquesta entrevista, és la meva samarreta d’àrbitre i es per a La Puça.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada