dimarts, 17 de gener del 2012

Quin idioma parles?

Em dic Gracjan Tomasz Geppert. Vaig néixer el 15 d’octubre de 1996, a Nowa Sól (Polònia). Vaig emigrar a Espanya fa quatre anys (2008). Però no vaig venir directament a Catalunya. Primer vaig viure a Àvila fins el juny del 2011. Quan vaig arribar a Àvila no sabia res de castellà, però no em va costar gens aprendre’l. Allà vaig tenir molts companys i vaig fer alguns amics.
Quan vaig arribar a Àvila em vaig trobar amb un paisatge despullat, sense arbres. A Polònia vivia en una zona molt humida, així que em va sorprendre que no hi hagués tant de verd allà. A Polònia hi havia molt de boscos i els vaig trobar a faltar, però em vaig adaptar.
En arribar a Blanes, no coneixia ningú, fins que he començat aquest curs. M’he adaptat a la meva classe sense problemes. Els meus companys m‘ajuden si no entenc alguna cosa, i els professors són molt bons amb mi.
Un altre shock. Comparat amb Àvila, Blanes és molt més verd. No li falta res: m’agraden els seus boscos i la barreja de mar i muntanya. Es poden practicar tot tipus d’esports. Espero no haver de canviar de ciutat de nou, perquè hi estic molt a gust aquí.

Gracjan Tomasz Gepper



Skarleth Noemí Zepeda Mairena Skarleth és una noia que va néixer a Tegucigalpa (Hondures). Va venir a Blanes a finals de febrer de l’any passat. Actualment, és alumna de l’aula d’acollida on aprèn el català. A vegades, li costa pronunciar algunes paraules, però es va acostumant amb el temps i la pràctica. La seva llengua materna és el castellà, però utilitza paraules curioses, com per exemple ‘’chavito’’ per a dir ‘’noi” .


Ve de Cavite ( Les Filipines), es diu Lloyd Stephen P.Peumalang i porta dos anys a Espanya. La seva llengua materna és el tagalo. Ens ha explicat que amb la seva família parla dos idiomes, el tagalo i l’anglès, també ens ha dit que al tagalo hi ha paraules del castellà, com per exemple ‘’cuchara’’. Tot i això, li ha costat aprendre el castellà i va a l’Aula d’Acollida a aprendre català.


Ana Osuna

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada